samoooolik

سام اولیک ...

samoooolik

سام اولیک ...

اعصاب بی اعصاب

 

چه سامی ؟ چه اولیکی ؟ اینم شد زندگی؟ ...  

ای بابا ! کی بود میگفت وقتی عصبانی هستی سعی کن هیچ کاری نکنی؟

مگه میشه, آدم هر موقع هر احساسی داره یه کاری میکنه دیگه! مثلاً

وقتی احساس گرسنگی میکنه!یه چی میخوره!

وقنی تشنه است آب!

وقتی گرمشه خودشو خنک میکنه!

وقتی ناراحته و غصه داره , گریه میکنه!

وقتی خوشحاله , میخنده! اگه خیلی خوشحال باشه میرقصه!

 و و و وووو..........

 

البته چند تا حالت هست که هیچ کاریش نمیشه کرد! مثلاً انتظار( کشنده است )

یا دلتنگی برای کسی که امکان رابطه مجدد باهاش نیست یا مرده! ...

خب اینجور مواقع خیلی آدم عذاب میکشه !

ولی وقتی آدم عصبانیه میتونه یه کارهایی بکنه! مثل اینکه بزنه یه لیوان رو بشکنه یا داد بکشه یا به چیزی که ازش عصبانیه دری وری بگه یا دچار ضرب و شتمش کنه!

ولی میگن " در هنگام عصبانیت هیچ کاری نکنید " یا " وقتی عصبانی میشوید چند نفس عمیق بکشید و از 1 تا 10 بشمارید " فکر کن! آدمی که عصبانیه دلش میخواد به در و دیوار فحش بده , بعد بهش میگن از 1 تا 10 بشمر! ای بابا ! ...

حالا چرا اینا رو میگم ؟ خب معلومه , چون عصبانیم ! ولی خب چون از دست کسی عصبانیم که خصوصیه نمیتونم عصبانیتم رو بروز بدم در نتیجه اینجا نشستم و دارم به سرعت میتایپم! ...

ولی خب بدیش اینه که نمیشه اینجا بد وبیراه گفت , بد آموزی داره! ... مردم چی میگن؟ صداش تو گوشمه ( طومار حرف مردم رو به جون بخر ولی خودت باش)

تازه تو دولت عشق خوندم که وقتی از کسی متنفری مثل اینه که خودتو با یه زنجیر فولادی و ضخیم به اون وصل کردی!

از این بدتر دیگه میشه؟ آدم از کسی بدش بیاد و همش هم به اون متصل باشه تازه اونم با یه زنجیر فولادی که امکان باز کردنش نیست! وووی!

و باز خوندم که کسانی که به شما بدی میکنن یا شما رو خواسته یا ناخواسته میرنجونن احتیاج به دعای شما دارند! براشون دعا کنید و خیر و برکت بخواین تا از زندگیتون خارج بشن! ... ولی موضوع اینه که اون لحظه که عصبانی هستی هم این جملات به ذهنت میرسه ؟ ....

بگذریم ...

چیزی به امتحانات پایانترم نمونده! و من ....از این هم  بگذریم که من چی!

 

 

راستی دیدی خیابونها چه خبره؟

عجب بگیر بگیریه! ... به همه گیر میدن! ...

حالا گویا قراره فقط تا آخر خرداد باشه! .. . تو رو  قرآن مملکت رو ببین .. یعنی چی تا آخر خرداد؟ یعنی این چیزها فقط تا آخر خرداد بده؟ ...

من نمیدونم ...

 

تازش هم من که اصلاً فلسفه حجاب رو نفهمیدم!

اصلاً چه معنی داره خانومها همش خودشون رو بپوشونن؟

یه کم هم آقایون چشمهاشون رو درویش کنند! بسه دیگه! ... تا کی باید با این مقنعه و مانتو تو گرما بپزیم!

آدم سر کلاس میشینه! 30 تا کله سیاه جلوشه! ... اصلاً دچار افسردگی میشه! ...

 

من میگم  : ما( یعنی بانوان ) 25 سال  تمام خودمون رو به زور پوشونیدیم تا از نگاه ( تیر زهر آلود ) به دور باشیم ( گو اینکه ... نگاه بد , بده ... ربطی به نوع پوشش طرف نداره )

حالا آقایون لطف کنن و یه 5 سالی هم اونا نگاهشون رو کنترل کنند ...

 

اصلاً من نمیدونم ! مگه نه اینکه حجاب باید درونی باشه! مگه نه اینکه متانت تو ذات آدمهاست؟ پس دیگه این اداها چیه؟

موی یه خانوم چی داره که باید بپوشوندش؟

اگه قشنگه , خب برای آقایون هم قشنگه! مگه دیوید بکام نبود؟ اصلاً خودتون یه آقای کچل رو با مو دارش مقایسه کنید, کدوم قشنگتره؟

 

میدونی ! به اینا میگن غر! میگن چرند و پرند!  علتش هم اینه که من عصبانیم !

عـــــــــــــصـــــــــــــبــــــــــــــانـــــــــــــــــــی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!..............

نه تو بگو اینم شد زندگی؟ ! ... مردشوره ....

ول کن .. . بسه دیگه .... من برم از یک تا ده بشمرم یا احتمالاً دعا کنم  ( گیرم تا 1000 هم شمردم , چه فایده داره ,.....من به هر حال عصبانیم ) ....

 

 

خب ... خب ... خب .... دعای امشب :

همه را دوست دارم و همه دوستم دارند ! آنکه به ظاهر دشمن من است از در دوستی وارد میشود , به سان حلقه ای طلایی در زنجیر خیر و صلاح من! ...

تمامی آدمیان تجلی عشق الهی هستند , پس من به جز با عشق با چیز دیگری نمیتوانم روبرو شوم ....

گذشته تمام شده! من اکنون تصمیم میگیرم که زندگیم را زیبا و دوست داشتنی بسازم!

همه افراد موجود در زندگیم بهترین جنبه وجودی خود را به من نشان میدهند! ...

من بدون هیچ وابستگی دیگران را دوست دارم و دیگران نیز بدون هیچ وابستگی مرا دوست دارند! ...

من با آن خرد لایتناهی یگانه ام پس هر آنچه را که باید درباره درسهای این ترم بدانم میدانم ! ..

 

یا حق ...

 

نظرات 6 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 10 خرداد 1382 ساعت 09:15 ق.ظ

[ بدون نام ] 10 خرداد 1382 ساعت 09:16 ب.ظ http://eshghe-moghadda.persianblog.com

[ بدون نام ] 11 خرداد 1382 ساعت 09:20 ق.ظ

برای موفقیت تو درسات دعات میکنم هر چند آدم پاک و منزهی نیستم ولی چون از صفای دله شاید خدا قبول کنه.

سامولیک ....ممنون از بابت لینک ... وایسا کل وبلاگتو بخونم بعد برم بالا منبر ...

آهان کل وبلاگتو خوندم ... به یه نتیجه جالب رسیدم :........................خیلی خلی؛ شیرین جون! خدا تو رو واسه مامان بابات نگهت داره!

[ بدون نام ] 12 خرداد 1382 ساعت 01:27 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد