samoooolik

سام اولیک ...

samoooolik

سام اولیک ...

جوابیه : ....


اولیک سام
اولاَ که قراره از این به بعد اسمها, اسمهای واقعی نباشه! یعنی با توجه به اعتراضات وارده قرار شده به جای اسمهای واقعی افراد از یه اسم  سری اسم مستعار استفاده کنم مثلاً به جای ... میگیم یوگی! ... یا بنر و سو ! یا عمو جغد شاخدار! این پیشنهاد از طرف بلفی شده که باعثش هم وروجک بود؟ خوبه؟ ....

و اما در باره دفعه پیش!

به به! چقدر همتون خودتون رو دوست دارید! به به!بینم! وقتی تو خودت, خودت رو وست نداری و در برابر نوشتن یه نامه برای خودت این طور موضع میگیری! چطور انتظار داری دیگران دوستت داشته باشند! هیچ به خودت فکر کردی! نگاهی تو آینه به خودت بنداز و ببین چی هستی! اصلاً میتونی وقتی تو آینه نگاه کنی و دو دستت رو به صورتت بگیری رو بگی .... مثلاً شیرین من تو رو دوست دارم و تایید میکنم؟ !

ولی پیغامهای بعضیهاتون انقدر توهین آمیز بود که کاملاً مشخص بود شما از اون دسته آدمهایی هستید که آیینه ای به دستتون میدن پرت میکنید و میشکنیدش!

کسی قرار نیست خودش رو گول بزنه! قراره بینیم چقدر از اصل صاف و ساده خودمون دور شدیم و ببینیم که انتقادهای اطرافیانمون چقدر ما رو محدود کرده و با چند دور زنجیر باید و نباید پیچیده شدیم؟!

نگاهی به بچه های 2 یا 3 ساله بنداز :

****************************************

وقتی که کودکی خردسال بودید چقدر بی همتا بودید.کودکان برای اینکه عالی و بی نظیر باشند لازم نیست کاری بکنند. آنها حقیقتاً کامل و بی نقص هستند!و طوری رفتار میکنند که گویی همه چیز را میدانند.

آنها میدانند که کانون کائنات هستند. نمیترسند آنچه دوست دارند بخواهند! آزادانه احساس خود را بیان میکنند . وقتی کودکی خشمگین میشود نه تنها شما بلکه همه همسایگان نیز میفهمند! و زمانی که خوشحالند , لبخندشان تمام خانه را روشن میکند! آنها از عشق و محبت لبریزند!

 

اگر کودکی خردسال محبت نستاند میمیرد!اما موقعی که بزرگ میشویم یاد میگیریم که بی محبت زندگی کنیم! در حالی که کودکان تاب و تحملش را ندارند. بچه ها همه چیز خود را دوست دارند! کودکان سرشار از شهامتی باور نکردنی هستند!

شما نیز آنگونه بودید!همه ما آنگونه بودیم. آنگاه شروع کردیم گوش فرادادن به بزرگسالان اطرافمان که آموخته بودند که هراسان باشند! و ما نیز انکار خود را آغاز کردیم.

هنگامی که شما میکوشید که مرا متقاعد کنید که موجوداتی وحشتناک و نامطبوع هستید حرفتان را باور نمیکنم!

کار من این است که شما را به زمانی برگردانم که می دانستید چگونه خود را دوست بدارید!

وقتی تمرین آینه را آغاز میکنیم مراجعانم این تمرین را اصلاً انجام نمیدهند!

بعضی به گریه میوفتند ! بعضی عصبانی میشوند.... بعضی شکل و شمایل خود را مسخره میکنند!

خودم سالها به آیینه نگاه کردم هر بار به جای تایید از خود انتقاد کردم!

هنگامی که از مراجعانم میپرسم که آیا از خوشان انتقاد میکند یا نه :. واکنشهای آنان به من میگوید :

- البته که از خودم انتقاد میکنم.

- تمام مدت به همین کار سرگرمم.

- نه به اندازه سابق .

- خب اگه از خودم انتقاد نکنم پس چطور عوض شوم؟

- مگر همه از خودشان انتقاد نمیکنند .

بعد میپرسم چرا از خود انتقاد میکنید ؟ مگرچه ایرادی دارید؟

آنچه میگویند با فهرست " من باید " معمولاً تطبیق میکند .

احساس میکنند که زیادی کوتاه , زیادی چاق , زیادی لاغر , زیادی نفهم و کودن , زیادی جوان , زیادی پیر , زیادی زشت , یا زیادی تا خیر دارند , زیادی کند هستند , زیادی تنبل و خلاصه زیادی یه چیزی هستند ...

و در انتها به این خط میرسند که آنطور که باید خوب نیستند!

آنها از خود انتقاد میکنند چون آموخته اند که منتقد باشند...

 

*****************************

تیکه ای که تایپ کردم مال من نیست برگرفته از کتاب شفای زندگی نوشته لوییزال هی است!

قرار نیست که کسی تمرین نامه عاشقانه نوشتن انجام بده  ....

میخوام یاد بگیریم که شرط لازم و کافی برای دوست داشتن و دوست داشته شدن اول از همه دوست داشتن خود است! قراره یاد بگیریم یا بهتر بگم چیزی رو که فراموش کردیم رو به خاطر بیاریم و اون اینکه خودمون رو دوست بداریم و تایید کنیم! مطمئناً این انتقاده که جلو پشرفت رو میگیره نه تایید! این مسئله ایست که اکثر معلمهای ما درباره شاگردهاشون و تقربیاً همه مردم ما در باره خود و فرزندانشون نمیدونند!

و اما .....  

در ملکوت الهی همه چیز امکان پذیر است :

آب هم سر بالا خواهد رفت اگر باور کنیم که اینطور است!

میشه به اشاره ای دریا را شکافت اگر باور کنیم که میشه !

یادمون نره که مسیح روی آب راه میرفت و دکتر مورفی در عصر ما زندگی میکنه!

هیچ چیز انقدر عجیب نیست که اتفاق نیوفتد! اگر آن را باور کنیم!!! ....

( برگرفته از کتاب  تجسم خلاق نوشته شاکتی گواین )....

( کی بود میگفت من کتاب زیاد میخونم؟؟؟!!! )

( کی بود به ماورای طبیعه اعتقاد داشت؟!)

اینطوری؟!

.

.

.

در ضمن کسانی که درس دارند و معتقدند برای پاس کردن واحدهای مفت دانشگاه صدار و کلاسهایی که سر هیچ کدوم نشستی چون ....  باید درس خوند یا بهتر بگم کتاب رو حفظ کرد اونم شب امتحان سعی کنند زیاد وارد اینترنت نشن و درس بخونند!!! .... ولی من کارهای دیگری هم  دارم! که برام بیشتری اهمیت داره !!! ...

برای بچه هایی هم که دوست دارند از ین مقوله هم سر در بیارند :

شروع کنید :

به سوی کامیابی .............. آنتونی رابینز

پیشگویی آسمانی ........... جیمز ردفیلد

کتابهای ریچارد باخ , هرمان هسه , پائلو کوولیو , لوییز ال هی , فلورانس اسکاول شین , شاکتی گواین , اوشو , کریستین بوبن و صد البته : ...... شازده کوچولو .....

تمام دنیای ما رو افکار و اعتقاداتمون میسازه !!!!

دنیا رو میشه طوری ساخت که میخواهیم فقط کافیه بخوایم!

در ضمن یادمون باشه که شبیه مشابه رو جذب میکنه! اگه انقاد کنیم انتقاد رو به سوی خودمون جذب میکنیم و همینطور در مورد تایید!

یادمون باشه اگه یه روزی یه شرین کوچولویی نقاشیی کشید و به شما نشون داد اگه تاییدش کنید که چقدر قشنگه فرداش یکی قشنگتر رو جلوتون میذاره ولی اگه ایراد بگیرید که چرا خورشیدش سبزه و آدماش دماغ ندارند و خلاصه این چیه کشیده .... شیرین کوچولو دیگه نقاشی نمیکشه! ...  

و یادمون باشه که کلام ما عصای معجزه گر ماست! ...

حالا ببینم چند نفر حاضرند برای خودشان نامه عاشقانه بنویسند؟

.

.

.

در پناه حق ....

 

نظرات 5 + ارسال نظر
فربد 27 خرداد 1382 ساعت 03:50 ب.ظ

من که جوابمو دادم. نه؟؟؟

فربد 27 خرداد 1382 ساعت 04:28 ب.ظ

فقط یه بار سر جم بگو کیو چی صدا می کنی. تا یکم با هم آشنا بشیم. همین

یوگی 27 خرداد 1382 ساعت 04:51 ب.ظ

مثل یه معلم حرفه‌ای حرف می‌زنی. واقعا تاثیر گذار بود.

یوگی 27 خرداد 1382 ساعت 05:38 ب.ظ

ضمنا نظرا بیشتر جنبه شوخی داشت تا عصبانیت. از تو بعیده چنین برداشتی کنی. پاینده باشی.

وروجک 28 خرداد 1382 ساعت 08:44 ق.ظ

منم که اسم دارم

مرسی از راهنمایت!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد